Followers

Thursday, March 19, 2009

SABARLAH WAHAI HATI..

orang kate..sabar tu separuh drp iman..so..ape ape..juz sabar je...tapi,
mampu ke nak sabar sepenuhnye dgn dugaan yang Allah bg kat kite..
my mom penah ckp..Allah uji setiap hambaNya mengikut kemampuan masing2..jadi....sebenarnye kite mampu je nak terime dan hadapi setiap ujian tu..cume kene usaha dan tawakal je..
cakap senang..but nak buat ssah..
aku sindri pn takle nak hadapi ujian..
bingung..lost..but..in every darkness..there's always light..
i believe...Allah ade rancangan utk setiap hambaNya..
tapi..kene doa..aku sendri sebagai manusie..ade dugaan masing2..
aku penah jatuh..
aku penah kecundang..tapi..di saat aku lemah..aku sedar..ibu bapa lah yang selalu memberi sokongan....eternal love..
syukur...sbb i have them when i really lost..
when i dunno which way i should choose...
when i was down and lost hope..
and even when i'm in cloud nine..
itu baru name cinta sejati..luhur...
thanx mama..abah..
sebut pasal cinta sejati..
i'm not really sure..betul ke wujud selain dr ibu bapa
sayang tu mudah je nak sebut..tapi...beza die..dari mane..
dr hati ke..akal ke..atau nafsu..
pengalaman banyak ajar erti kematangan..erti hidup..
pengalaman banyak ajar aku erti sayang sebenar..erti jujur..
jujur dalam persahabatan..jujur dlm kasih sayang..
sdey..bile aku sedar..ade kasih sayang yang lahir hanya pada mulut..
bukan lahir dr hati..
mama kate kalo kite syg seseorang..kite akan doa utk kebaikan die..
jangan berdendam..
dendam tak bawa jalan penyelesaian..
ape yang perlu buat..
sabar..dan berdoa pd Die..
sayang mama...luhur hati seorang ibu...(^^,)..
setiap manusia pernah buat silap...
cume..depends on kite utk ulangi kesilapan tu atau tak..
aku pernah buat silap...
sebab aku tau..aku tak perfect..
utk seseorang yang aku sayang...
harap die tau..
sayang tu tak mudah utk dilafazkan..
ia lahir dr hati...bukan nafsu..
sayang tu wujud bile ade percaye..
sayang tu ade bile kite tau ape kelemahannye...
tapi..kite terime die seadanya..
sayang tu wujud dr hati btul2 ikhlas..jujur
hope..die tau ape erti syg..
jujurlah pade hati yang menyayangi..
sesakit mane kebenaran itu..lebih baik dr satu penipuan..
setiap langkah perjalanan die..aku iringi doa..
setiap detik hidup die...aku berdoa..moga dia gembira..
semoga die diredhai Allah..amin..
salam sayang, hana.


Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

Post a Comment

Daisypath Next Aniversary Ticker